Funkcjonowanie większości wielkich firm w dziedzinie działań marketingowych opiera się na dwóch fundamentach – standardowym marketingu oraz marketingu internetowym. Do tego pierwszego zaliczyć można takie funkcjonowania jak druk i dystrybucja ulotek i gazetek promocyjnych, tworzenie gadżetów reklamowych, kampanie promocyjne w sklepach. Coraz zazwyczaj pole do popisu ma tutaj również producent kalendarzy, który produkuje specjalne produkty z logo lub symbolem marki reklamowej przez te funkcjonowania promocyjne.
Reklama w przypadku wielu firm jest istotnym i najbardziej istotnym wabikiem na kontrahentów, stąd tak ważne jest to, ażeby była ona skuteczna. A będzie taka wyłącznie wtedy, gdy zainteresuje potencjalnego klienta. Jak to zrobić? Wbrew pozorom dość prosto: wystarczy podarować mu jakieś upominki reklamowe, które będą mu się pozytywnie kojarzyły z daną firmą i które zadziałają na jego podświadomość. Klient chętniej kupi bowiem rzecz od tej firmy, skąd otrzymał coś za darmo, niż dosłownie tańszy towar, ale od producenta, od którego takiego upominku nie otrzymał. Ta prosta zasada zależności – chcemy się podświadomie odwdzięczyć za otrzymane gadżety reklamowe – jest fundamentem funkcjonowania każdego działu marketingu. To w oparciu o nią są konstruowane i planowane kampanie promocyjne. Firma wydając dosłownie setki tysięcy złotych na reklamę ma bowiem zapewnienie, że taka inwestycja się szybko zwróci. Klienci nie tylko raz zakupią jakiś towar, niemniej jednak przywiążą się do danej marki i w wielu sytuacjach będą nabywali produkty przez nią oferowane.
Źródło informacji: Studiosiedem – kalendarze firmowe.